lördag 24 augusti 2013

Höstkänslor

Ännu en sommar lider mot sitt slut och visst känns det på alla sätt och vis. Med en blandning av melankoli och förväntningar säger jag snart adjö till augusti och välkomnar september. 

Jag gillar hösten med dess sprakande färger, klara sköna luft och lugnet som lägger sig över kvarteret. När vi går in i våra stugor ochbörjar så smått kura. Det är så mysigt och rofyllt. Kravlöst. 

Det finns dock en orsak till melankolin - semestern är slut. Och det ska dröja allt för länge innan nästa. Suck. Det är inte det att jag inte gillarmitt jobb. Det är det där andra - att vara tidsmässigt begränsad, att inte få träffa mina älskade på dagarna och att inte få tillräckligt, någonsin, med återhämtning och vila. 

Jag fortsätter att jobba 75% och det är ett måste, jag hade inte överlevt annars. Tack Sverige för att jag får och kan! Vilket bra land vi lever i! 

Vilgot pottränar för fullt och har numera kalsonger på sig när vi är hemma. Han är så himla duktig! Och förskolan går fortsatt jättebra, han till och med längtar dit numera. 

Mot hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar