tisdag 19 mars 2013

Orka

Nu orkar jag inte mer. Så har jag känt flera gånger under den senaste veckan. Jag pratar givetvis om vinterkräksjukan.

Som om det inte vore nog med att Vilgot haft influensan och kort därefter varit krasslig i ny förkylning, kom Viktor hem sjuk i onsdags. Han hade fått stanna bilen på vägen hem för att kräkas i diket. Sen var det ju liksom helkört. Exakt två dygn senare (hur försiktiga vi än varit) låg Vilgot och kräktes ner alla våra lakan och alla våra kläder. Två dygn senare var det min tur att bli sjuk.

Jag är nu genomskinlig och i bästa fall grå. Nu orkar jag inte mer. Nu måste jag få vår, värme och lite mera glädje.

Tittar på min utmattade son som ligger bredvid mig och sover middag. Lilla hjärtat, nu önskar jag dig att få vara frisk och glad länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar