torsdag 10 februari 2011

Den där snitsen

Jo, det var ju det där med snitsen. Vi börjar få in den nu.

Vilgot som tidigare sovit på tok för lite för en liten nyföding börjar också sova lite mer. Skönt för både honom och för mig. Amningen fungerar rätt så bra nu, även utan amningsnapp, och Vilgot har fått hjälp med sina utslag som han fått i ansiktet under de senaste veckorna. Jag provar mjölkfri kost just nu och smörjer fina bebisen med hydrokortison under en kort period. Vi får se hur det går med den saken, men just nu mår vi båda två jättebra. Förhoppningsvis är det ingen allergi heller, och jag kan återgå till vanlig mat om några veckor.


Min älskade pojke kan så mycket nu att jag blir tårögd flera gånger om dagen. Han kan le, jollra och se riktigt bra. Dessutom har han börjat rikta händerna mot det han tittar på och en och en annan gång faktiskt fått tag i det med handen. Det stämmer det som andra föräldrar säger att det går så fort så fort att man blir både stolt och lite sorgsen på en och samma gång. Stolt över att mitt fina fina barn kan så mycket och lite sorgsen över att han i denna takten snart lär vara en finnig femtonåring med moppe.


5 kommentarer:

  1. Åh så himla söt han är, jag smälter!

    SvaraRadera
  2. Liten fråga. Åt du kosttillskott som är bra för naglar och hår när du var gravid? Eftersom han har så mysigt hår. Min kusin fick också en söt bebis med så mycket hår och hon åt sådant kosttillskott. Tänkte om det kunde bero på det eller inte?

    SvaraRadera
  3. Gud så söt han e!! Amningsnapp kör jag med oxå. Det är grymt, annars hade jag inte kunnat amma överhuvudtaget. Mina tuttar är tydligen inte så attraktiva att ha i mun :d

    SvaraRadera
  4. Åh vad söt han är och vad mycket hår han har!!

    Flöljde din gamla blogg slaviskt. Satt nu och rensade bland mina favoriter nu och såg att du har ny blogg, så roligt!

    Tvillingmamman

    SvaraRadera
  5. Vad roligt att du är tillbaka! Ska bli spännande att läsa om er fortsatta resa. Vi väntar ff på vår lillkille (efter en helvetesvecka med maginfluensa, 40 graders feber & snöstorm). Men nu kommer han nog snart! :) Kram kram!

    SvaraRadera