onsdag 18 juli 2012

Skördetid

Tydligen hjälpte mina böner till vädergudarna för lagom till eftermiddagen intog äntligen den sköna och varma solen vår trädgård. Jag och Vilgot passade på och började vårt bärplockande med stor entusiasm. Enkelt och skönt blev det dessutom eftersom jag först beskar vinbärsbusken och la de bärfulla grenarna på trädgårdsbordet där vi sen bara kunde sitta och njuta och göra nytta samtidigt. Vilgot var förstås världens duktigaste bärplockare (och bärsmakare).





Till fikat (som det just nu blir alldeles för mycket av) kunde jag inte låta bli att baka Leilas underbara sega chokladmaränger. Så gott och inte minst en av de vackraste kakor som finns!





Och efter att Vilgot släckt sina blå inför natten fick hungriga mamman avsluta denna perfekta dag på ett perfekt sätt. Det vill säga med hembakt pestopizza och ett gott glas rött.



Jag är inte religiös eller så, men efter dagar som denna känner jag mig närmast frälst. Underbara dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar